FAQ

Op deze pagina vind je een antwoord op onze veelgestelde vragen.

Algemeen

Hoe lang duurt een bezoek aan het festivalhart?

Een regulier bezoek aan het festivalhart duurt ongeveer 45 minuten.

Blijft het drijvende festivalhart geopend als het regent?

Ja, het festivalhart is ook in de regen te bezoeken. Alleen in een uitzonderlijke situatie met hevig noodweer kunnen we eventueel het festivalhart sluiten. In dat geval worden alle kaartkopers hiervan op de hoogte gebracht.

Mag ik alcohol drinken tijdens mijn bezoek?

Je mag geen alcohol drinken tijdens en direct voorafgaand aan je bezoek.

Mag ik roken tijdens mijn bezoek?

Je mag niet (elektronisch) roken of vapen tijdens je bezoek.

Mag ik mijn huisdier meenemen?

Huisdieren zijn helaas niet welkom. Een hulphond is wel toegestaan.

Waar vind ik de huisregels?

Je vindt de huisregels hier.

Toegankelijkheid

Is er een lift aanwezig?

Er is geen lift aanwezig. We bieden wel rolstoeltoegankelijke uren aan op zondag 25 juni, waarbij het via een trapklimmer mogelijk is om de loopbrug en bak 3 te bezoeken. Vanaf de loopbrug kun je het festivalhart van bovenaf bekijken. Deze trapklimmer is niet geschikt voor elektrische rolstoelen. Meer informatie

Is het drijvende festivalhart rolstoelvriendelijk?

Het drijvende festivalhart bestaat uit een groot aantal trappen en er is geen lift aanwezig. We bieden wel rolstoeltoegankelijke uren aan op zondag 25 juni, waarbij het via een trapklimmer mogelijk is om de loopbrug en bak 3 te bezoeken. Vanaf de loopbrug kun je het festivalhart van bovenaf bekijken. Deze trapklimmer is niet geschikt voor elektrische rolstoelen. Meer informatie

Kan ik een kinderwagen of buggy meenemen?

Dat is niet mogelijk. Het festivalhart bestaat uit 300 traptreden en heeft geen lift.

Kan ik het festivalhart bezoeken als slechthorend of doof persoon?

In de reguliere wandelroute is geen gesproken informatie, dus een auditieve beperking vermindert de ervaring van een bezoek aan het festivalhart niet. Bij programma’s zoals lezingen, debatten en gesprekken is geen gebarentolk aanwezig. Bij programma’s met urban sports demonstraties is meer te zien dan te horen, dus deze zijn over het algemeen wel geschikt voor mensen met een auditieve beperking.

Kan ik het festivalhart bezoeken als slechtziend of blind persoon?

Veel van de informatie tijdens de wandelroute en in de tentoonstelling worden middels tekst gecommuniceerd. Daarnaast bevat het festivalhart ongeveer 300 traptreden die niet altijd dezelfde hoogte ten opzichte van elkaar hebben. We raden je aan een ondersteuner mee te nemen die wel goed kan zien.

Kan ik het festivalhart bezoeken als ik slecht ter been ben?

Het festivalhart bestaat uit drie grote drijvende duwbakken die met elkaar verbonden zijn door een steigerconstructie van in totaal 300 traptreden. Houd hier rekening mee bij je bezoek. Je kunt natuurlijk altijd even uitrusten tijdens je bezoek. Als je hulp nodig hebt, geef dit dan aan bij een vrijwilliger. Je kunt ook gebruik maken van de trapklimmer die we aanbieden op zondag 25 juni.

Tickets

Wat kost een ticket voor de route op het drijvende festivalhart?

Een ticket kost voor iedereen 3,50 euro.

Rotterdampashouders en WeArePublic-pashouders hebben eenmalig gratis toegang. Koop een ticket via de reguliere betaalmethode op de website. Je kiest bij het betalen voor een gratis Rotterdampas of WeArePublickaartje. Vergeet je Rotterdampas of je WeArePublicpas niet mee te nemen. Deze moet je kunnen tonen bij de entree van het festivalhart.

Hoe koop ik een ticket?

Tickets koop je hier online en altijd via deze website. Er zijn geen andere aanbieders van tickets. Je kunt betalen via iDeal of creditcard.

Moet ik voor mijn kind ook een ticket kopen?

Ja, een ticket kost voor iedereen vanaf 2 jaar 3,50 euro.
Let op: kinderen onder 12 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Ik wil een film, lezing of ander event bezoeken in het festivalhart. Moet ik dan een apart ticket voor het festivalhart kopen?

Nee dat is niet nodig. Indien je een programma bezoekt in het festivalhart dan reserveer je alleen een ticket voor het programma. Je koopt geen apart ticket voor het festivalhart.

Je kunt de tickets voor het programma reserveren in de ticketlinks van de programma’s zelf.

Het volledige programma vind je hier.

Hoe krijg ik toegang tot het festivalhart met mijn Rotterdampas of WeArePublicpas?

Koop een ticket via de reguliere betaalmethode op de website. Je kiest bij het betalen voor een gratis Rotterdampas of WeArePublicpas ticket. Vergeet je Rotterdampas of WeArePublicpas niet mee te nemen.

Hoe lang is mijn ticket geldig voor een bezoek?

Je ticket is geldig voor een specifiek tijdslot waarbinnen je het festivalhart kunt betreden. Als dit tijdslot voorbij is, is het ticket niet meer geldig.

Kan ik tickets ruilen of retourneren?

Nee, helaas kunnen gekochte tickets niet geruild of geretourneerd worden. Heb je tickets over die je niet gaat gebruiken? Wellicht kun je er iemand anders blij mee maken of de kaartjes aanbieden op TicketSwap.

Zijn er tickets te koop aan de deur?

Ja, maar die moeten wel ter plekke online worden gekocht. Cash wordt niet geaccepteerd. Het is mogelijk dat het tijdslot is volgeboekt. Wil je gegarandeerd naar binnen, dan koop je je tickets vooraf online.

Kan ik met creditcard betalen?

Ja, als je online een ticket koopt kun je met creditcard en iDeal betalen.

Waar vind ik mijn tickets nadat ik ze heb gekocht?

Je ontvangt een bevestigingsmail met je tickets en alles wat je moet weten voor je bezoek. Controleer eventueel je spamfolder. Heb je je spamfolder gecheckt en nog steeds geen tickets ontvangen? Neem dan contact met ons op via tickets@airrotterdam.eu

Ik heb mijn tickets niet ontvangen. Wat nu?

Je ontvangt een bevestigingsmail met je tickets en alles wat je moet weten voor je bezoek. Controleer eventueel je spamfolder. Heb je je spamfolder gecheckt en nog steeds geen tickets ontvangen? Neem dan contact met ons op via tickets@airrotterdam.eu of log hier in en download je tickets opnieuw.

Ik heb een andere vraag. Wat nu?

Neem contact op via tickets@airrotterdam.eu. Wij streven ernaar vragen binnen 1 werkdag (ma t/m vr) te beantwoorden. Stuur je een mail in het weekend, dan duurt het antwoord iets langer.